Ännu en pusselbit läggs till utbyggnaden av Hyllie

Tekniska nämnden godkände på onsdagen ett markanvisningsavtal för fastigheten Marknadsplatsen 4, som är en del av ett kvarter i anslutning till Hyllie boulevard. Beslutet innebär att JM AB kan börja utreda för att sedan bygga i enlighet med detaljplanen för området. Syftet med planen är att göra det möjligt att bygga ytterligare en bostadsvåning längst boulevarden än vad som ryms i den gällande planen.

Planerna för Marknadsplatsen 4 ingår i det större projektet att bygga ut Hyllie med attraktiva stadsmiljöer av olika karaktär med arbetsplatser och bostäder.

– Nu lägger vi ännu en pusselbit till utbyggnaden av Hyllie och skapandet av en ny stadsdel i Malmö, säger Anders Rubin (S), kommunalråd och ordförande i tekniska nämnden.

Anders Rubin, 0705-36 26 77

(Ärende 11)

Presskontakt Malmö stads presstjänst för journalister Öppen vardagar kl. 8-17 samt vid akuta frågor, till exempel vid en allvarlig händelse som inte kan vänta till nästa vardag, vardagar kl. 17-20 och helger kl. 8-20. 040-341150
Alma Tabak