Barnloppis i Malmö Folkets Park 23/8

Efterfrågan på gratisbiljetterna som behövs för att få sälja på söndagens Barnloppis 23/8 i Malmö Folkets Park är skyhög. Idag släpptes 150 biljetter som kunde hämtas på Terrariet i Folkets Park och samtliga delades ut inom 20 minuter. Redan klockan 8.00 började köer att bildas utanför Terrariet och de som fick gå tomhänta därifrån hänvisades till morgondagens biljettsläpp. Imorgon, 8/8, släpps ytterligare 150 biljetter till Barnloppisen på söndag och det är sista chansen för dem som vill sälja barnleksaker och kläder denna månad. Säsongens sista Barnloppis kommer att hållas lördagen den 5 september och då behövs inga biljetter för att få sälja sina prylar.

Anledningen till att vi har infört ett biljettsystem till helgens Barnloppis är att vi väntar oss ett stort antal säljare så väl som shoppingsugna besökare. Det finns dessvärre inte plats för fler än 300 försäljningsplatser på parkens gräsmatta. Ursprungligen planerades en dubbel-loppis 22-23 augusti men på grund av säkerhetsskäl, då Malmöfestivalen avetablerar sin utrustning i parken under lördagen, har vi valt att enbart hålla Barnloppis på söndagen.

Rådet till alla som vill få tag på försäljningsbiljetter till Barnloppisen 23/8 är att infinna sig en bra stund innan Terrariet slår upp portarna för dagen kl.12.00. Biljetterna är gratis och gäller endast för en försäljningsplats. Det går däremot bra att ha flera försäljare vid platsen, så länge någon av dem bär biljettbrickan synligt. Säljare uppmanas att infinna sig vid huvudentrén på Amiralsgatan 8.00 och eftersom försäljningsplatserna ej är numrerade kan det vara en god idé att komma i tid om man vill ha en bra plats. Loppisvärdarna kommer under arrangemanget att svara på frågor och ge platsanvisningar.

För alla shoppingsugna besökare öppnar loppisen kl.9.00. Det är gratis och det behövs inga biljetter för att strosa runt och handla.

För mer information kontakta:
Claes Carlsson