Betongcupen drar vidare till Nacka skatepark

Första tävling i Malmö blev en succé och nu står Nacka Bowlbash redo den 5 juni för andra deltävlingen i Betongcupen.

Betongcupen, skateboardens elitserie är en nationell tävlingsserie som ska lyfta de städer som valt att bygga betonganläggningar och att främja en levande skateboardkultur. De 18 första i varje deltävling tar poäng och av de sex deltävlingar som Betongcupen består av tillgodoräknas de fyra bästa resultaten för varje åkare.

Nacka Bowlbash 5 juni kommer att ta plats i den nya och fräscha Nacka skatepark.

Tävlingen kommer att äga rum i den unika klöverbowlen och är öppen för alla. Den totala prissumman är på 10 000 kronor. Vi är glada att Nacka Bowlbash får finbesök av:
Alex Giraud - Marseille, Guillaume Mocquin - Marsseille, Kevin Wenske - Tyskland

Vi kommer även få se Junkayard Tricks for Cash, best trick-tävling med prissumma på 5 000 kronor, och Goldfinger cup, fingerboardtävling. Båda följer med på Betongcupens alla deltävlingar.

Utställning om skateföreningen No Limit som jobbar för kvinnor inom skateboard kommer att kunna beskådas samt att DJ Kalle Hell kommer spela skivor under hela dagen.

Skönt häng och skateboardåkning av hög klass utlovas under Nacka Bowlbash.

Vi inom Betongcupen är även stolta att få vara delaktiga i Nacka skateparks invigning som är i samband med Nacka Bowlbash.

Dagen börjar 12.00 och slutar 19.00. Vid dåligt väder körs Nacka Bowlbash 6/6
Invigning 12.30
Fritt inträde
Karta - http://bit.ly/9GNpyN