Bröllopsyra i Folkets Park

Den 19 juni är det kungligt bröllop i Stockholm. I Malmö Folkets Park kan du se det utomhus på storbildsskärm.

– Vi kommer att göra långdukning för picknick ute framför skärmen, berättar Liv Söderberg-Strandberg som är projektledare för Bröllopsyran i Parken.

Parken kommer att dekoreras med vackra blommor och mängder av ballonger. Barnen kommer att få en egen Pimp-pysselstation där de kan förvandlas till prinsessor och prinsar och det är fri entré.

Under dagen gifter sig två par på riktigt i Parkens pergola framför Långa dammen. Pergolan är dekorerad med hjärtformade ballonger, blommor och det finns regnskydd, bara i fall att…

Här är hela programmet för dagen:

Långdukspicknick

från 10:00

Plats: Stora gräsmattan

Parken lägger ut långa dukar på stora gräsmattan så att alla som vill se bröllopet ska kunna sitta tillsammans och picknicka – lika festligt som långbord fast lite mer så som det brukar vara i Folkets Park. Har man inte egen fika med sig kan man handla något gott att äta och dricka på det mysiga, nyöppnade kaféet Far i Hatten några meter längre in i parken. Eller varför inte testa en härlig bröllopsstrut med god glass i den nya Ben & Jerry’s kiosken i parken.

Pynt- och pyssel för alla barn

10:00-15:00

Plats: Stora gräsmattan

En festlig dag som denna måste det givetvis finnas en pynt- och pysselverkstad så att alla kan piffa till sig och bli sitt allra festligaste jag. Här kan den som vill bli prins eller prinsessa för en dag – sy din egen prinsesskjol eller mantel, pyssla ihop en krona och bli ansiktsmålad. Det går också bra att gå dit med sina vanliga eller gamla kläder och sy om dessa eller piffa upp dom lite festligt och färgglatt dagen till ära.

Bröllopsfotografering

10:00-15:00

Plats: Stora gräsmattan

Här blir ni fotograferade och kan se er själva som brudpar i ett valfritt bröllopsfoto. Ni blir fotograferade mot vit bakgrund på plats och under tiden som ni tar en liten promenad i parken eller kanske dansar en improviserad bröllopsvals på gräsmattan så läggs era ansikten in i vald mall och sedan kommer ni tillbaka och kan hämta ut ert alldeles bröllopsfoto som ett härligt minne av bröllopsyran.

Kungliga bröllopet på storbildsskärm

från 13:00

Plats: Stora scenen

Direktsändning av det kungliga bröllopet på storbildsskärm. Sitt och mys i gräset med nära, kära och alla andra glada parkbesökare denna härliga högtidsdag fylld av kärlek.

Det lite billigare lite sämre bröllopet

Plats: Moriskan

Scenkonstnätverket PotatoPotato arrangerar teaterföreställning och fest inne på Moriskan, biljetter till efterfesten kommer att kunna köpas på plats i dörren från kl 21:00.

Övriga aktiviteter i Folkets Park under dagen är barnloppis mellan 09:00-13:00, barnshow på Moriskans utescen kl 14:00 och inte mindre än tre VM-matcher inne på Amiralen.

För mer information om Bröllopsyran kontakta Liv Söderberg-Strandberg 0707-16 31 65