Cirkus Cirkör i Rosengård

Med komiska fakirer, gummikvinnor, motorsågsjonglörer och luftakrobater intar Cirkus Cirkör på lördag Drömmarnas Hus trädgård. Tillsammans med Cirkus Saga och Band of Joy kommer de för att förundra publiken på den årliga cirkusfesten i Rosengård.

För tredje året i rad anordnar Sommarscen i samarbete med Drömmarnas Hus en picknickvänlig cirkusfest i Rosengård. Denna gång i Drömmarnas Hus trädgård. Under tre händelserika timmar bjuds publiken på nervkittlande luftakrobatik, poetisk jonglering och svindlande balanskonster med några av Sveriges mest spännande nycirkusartister. Cirkus Cirkör intar trädgården med sin föreställning Cirkusliv och Malmös alldeles egna cirkustrio Cirkus Saga framför både den nyproducerade föreställningen Svart socker samt sin barnföreställning Stök på besök. Dessutom ansiktsmålning, café och musik med cirkusbandet Band of Joy.

14:00 Cirkusfesten börjar
14:30 Svart socker med Cirkus Saga
15:00 Cirkusliv med Cirkus Cirkör
16:00 Stök på besök med Cirkus Saga
17:00 Cirkusfesten avslutas

Cirkusliv med Cirkus Cirkör

Cirkusliv har tagit över städer, teatrar och skolor från Kiruna i norr till Sydafrika i söder. Nu är det fruktade cirkussällskapet i Malmö för att förundra, inspirera och förfära sin publik med en totalhappening för hela familjen. Föreställningen innehåller allt ifrån knivkastarhjul och gummikvinnor till motorsågsjonglering och luftakrobatik. Walter Ferrero står för regin och ensemblen består denna dag av Mattias Lindström, Mira Leonard, Esmeralda Nikolajeff, Ola Granli, Linnea Backgård och Patrik Elmnert. Cirkusliv spelas även i Oxie på söndag.

Cirkus Saga
Cirkus Saga är ett Malmöbaserat cirkuskompani som skapar föreställningar för både vuxna och barn. De har jobbat tillsammans i fyra år och turnerat i Sverige och i stora delar av Europa, på teatrar, festivaler, gator och torg, med halsbrytande akrobatik, poetisk jonglering och svindlande balanskonster. Cirkus Saga består av Ida Stenman, Josefin Karlsson och Christoffer Remberger.

Band of Joy
Folkmusik, surfmusik, cirkus-ompa och tradjazz är stilar som mer eller mindre uppenbart finns representerade i Band of Joys musik. Låtarna är musikaliska äventyr som tar lyssnaren till alla världens hörn, ofta samtidigt. Band of Joy består av Matti Nilsson på gitarr, Anton Ingvarsson på bas och Hannes Dahlrot på trummor.

Cirkusfest med Cirkus Cirkör och Cirkus Saga
Lördag 8 augusti kl 14:00-17:00 Drömmarnas Hus trädgård

Cirkusliv med Cirkus Cirkör
Söndag 9 augusti kl 14:00 Oxie Centrum