Dags för WinWin Malmö – Sveriges första gemensamma mötesplats för föreningar och företag

Ett 50-tal företag och föreningar har anmält sig till WinWin Malmö som äger rum på kvällen den 17 april 2012 i Malmö Rådhus. Det är första gången som en sådan mötesplats anordnas i Sverige.

Arrangemanget är ett samarbete mellan Malmö stad, lokala näringslivet och lokala föreningar. Modellen har sitt ursprung i Holland och har under flera år framgångsrikt utvecklats där och i Tyskland.

WinWin är en ny möjlighet för företag och föreningar att träffas, lära känna varandra och hitta samverkanspartners. Parterna kan sluta avtal om att utbyta olika former av tjänster och samarbeten, men inga ekonomiska uppgörelser får förekomma.

I grunden handlar WinWin om att skapa nya lösningar på sociala utmaningar. Det blir allt vanligare att näringslivet ser sig som en samhällsaktör, vill engagera sig i olika frågor och söker samarbete med både offentliga och ideella verksamheter.

– Den här formen av speeddejting har många fördelar jämfört med ett vanligt möte. Om det inte känns bra går man bara vidare till en annan potentiell samarbetspartner, säger Sara-Marie Gertsson som är Malmö stads representant i förberedelsekommittén för WinWin Malmö.

WinWin Malmö hålls tisdag 17 april mellan klockan 18.00 och 21.00 på Malmö Rådhus, Stortorget 2.

Program för WinWin Malmö 17 april 2012:

17.00 Dörrarna öppnas – registrering och förmingel.

18.00 Marknadsplatsen WinWin Malmö 2012 invigs av Kent Andersson, kommunfullmäktiges ordförande. Företag och föreningar speeddejtar för att hitta möjliga samarbeten och partnerskap. När ett företag och en förening är överens om ett samarbete skrivs kontrakt, som direkt dyker upp på en storbildsskärm för att inspirera andra.

20.00 (ca) Den officiella delen av Marknadsplatsen WinWin Malmö 2012 avslutas och alla deltagare bjuds på buffé och eftermingel.

21.00 (ca) WinWin Malmö 2012 avslutas.

Presskontakt:

Per Lindholm, kommunikationschef, Södra innerstadens stadsdelsförvaltning, tel. 0733-282527

Helena Kurki, koordinator för WinWin Malmö, tel. 0705-930243