Dansa mot rasism på Limhamns torg!

Dansa mot rasism på Limhamns torg!

Nu på torsdag den 20 oktober klockan 17 är alla Malmöbor inbjudna att tillsammans dansa mot rasism!

Syftet med evenemanget är att belysa och uppmuntra till antirasistiskt engagemang och samarbete. Förutom möjligheten att själv delta i en dansinspirerad flashmob tillsammans med Kuru Mapu, kommer kvällen även innehålla uppträdande av dansgruppen Bow Down och en rad intressanta talare.

Manifestationen på torsdag är det första ledet i samarbetet mellan stadsdelsförvaltningen Limhamn-Bunkeflo och Ungdom Mot Rasisms projekt M.A.K.T (Mer Antirasism Kommunalt Tack).

– Vi vill bjuda in till och sporra för engagemang och möten i antirasismens och kulturens tecken. Kvällens manifestation är del i en större process för att arbeta mot rasism och för ett Malmö präglat av mångfald och delaktighet, berättar Rikard Edbertsson, projektledare för Mer Antirasism Kommunalt Tack (Ungdom Mot Rasism).

Emilia Sahlin på Limhamn-Bunkeflo stadsdelsförvaltning hoppas på god uppslutning.

– Vi vill skapa interkulturella möten i det mångkulturella Malmö, hylla mångfalden och allas lika värde. Det är ett viktigt ställningstagande för oss som stadsdelsförvaltning, inte bara för den sociala hållbarhetens skull i Limhamn-Bunkeflo, utan även för resten av Malmö. Vi hoppas att så många som möjligt vill komma.

Vill du hjälpa till?

Kontakt:
Antirasismsamordnare Emilia Sahlin
emilia.sahlin@malmo.se

Projektledare Rikard Edbertsson (Ungdom Mot Rasism)
rikard@umr.nu