Delar av Aq-va-kul stängs tillfälligt

Söndagen den 30 juni utsattes interiören inne i Äventyrsbadet på Aq-va-kul för skadegörelse. Denna del av badet, inklusive den del av bassängen som är utomhus, hålls nu stängd fram till den 12 juli.

Skadegörelsen under söndagseftemiddagen förorsakades av en mindre grupp människor som betedde sig stökigt på badet. Möblemang och delar interiören förstördes i Äventyrsbadet, vilket medför att vissa reparations- och återställningsarbeten pågår där fram till den 12 juli.

– Det är så otroligt tråkigt att en grupp människor ställer till det för alla våra badgäster, säger Ann-Christin Magnusson, badchef på fritidsförvaltningen. Nu fokuserar vi på att så snabbt som möjligt återställa Äventyrsbadet så att vi kan öppna upp för allmänheten igen i mitten av juli, menar hon.

Rutinerna ses över

På grund av denna incident så kommer säkerhetsrutinerna i Äventyrsdelen på Aq-va-kul att ses över.

– Vår målsättning är naturligtvis att våra badgäster ska känna sig trygga, det här är frågor som vi kontinuerligt arbetar med och vi tar det på största allvar, säger Ann-Christin Magnusson. Vi arbetar även med att stärka personalen genom samtal och utbildning, säger hon.

Aktiviteterna som planerades på Äventyrsbadet och i trädgården är därmed inställda fram till mitten av juli, däremot påverkas inte föreningsverksamheten så som simskoleundervisning, då denna hålls i undervisningsbassägen. Dam och herrturken har också öppet som vanligt.

– Vi är som sagt väldigt ledsna för detta, vi tittar närmare på säkerhetfrågorna och ser fram emot att öppna upp badet och våra sommaraktiviteter igen om ett par veckor, avslutar Ann-Christin Magnusson.

Dagsaktuell information om Aq-va-kul finns att läsa på www.aqvakul.se

För mer information, kontakta:

Ann-Christine Magnusson, badchef, tfn: 0708 - 16 02 74, anki.magnusson@malmo.se