Den stora utflyktsdagen 24 maj i Torup

Den stora utflyktsdagen 24 maj i Torup

Packa picknickkorgen och kom till Torup, söndagen den 24 maj! Njut av en härlig vårdag i Torups bokskog och slottsmiljö. Den stora utflyktsdagen är en gammal tradition för malmöbor i alla åldrar.

Om bokskogens gamla träd kunde tala – då skulle ni få höra historien om tågen som stannade här för 100 år sedan. Om hur stadsbor gick man ur huse med välfyllda picknickkorgar för att dra till bokskogen, hur det sjöngs skillingtryck, spelades munspel och skrattades, snurrades och dansades på dansbanorna till musik från mässingsorkester.

Traditionen att ta sig ut till Torup och bland skira, gröna bokar ha picknick och ha roligt tillsammans håller vi gärna vid liv. Söndag 24 maj kl 11-15 är det dags igen! Kom gärna på cykel eller med buss!

För ytterligare information kontakta Inger Nikanorsson, enhetschef fritidsförvaltningen, tfn; 040-34 25 31, 0708-34 25 31, inger.nikanorsson@malmo.se.

Katarina Burle, kommunikatör fastighetskontoret, tfn; 040-34 17 57, 0706-34 17 10, katarina.burle@malmo.se