Det bästa återstår

Det bästa återstår

Handbollsfebern växer i Malmö. Så pass mycket att Fan Zone är helt fullbokad till kvällens stora match.

- Fan Zone har blivit det nav för handbollsälskare, som vi hoppades så mycket på innan, berättar Petter Rörby projektledare Fan Zone Malmö stad.

”Fullbokad” innebär 300 ätande gäster, men det finns fortfarande möjlighet att komma och titta på matchen.

- Vi kan ta in upp 500 besökande utöver matgästerna. Så vill man se matchen så är det till Fan Zone man ska komma, säger Petter Rörby.

Att det är något stort på gång märks inte minst av att Radio Malmöhus P4 idag under eftermiddagen sänder direkt från Fan Zone Malmö. Även Sydnytt sänder från Fan Zone under kvällen.

I tisdags då Sverige spelade mot Danmark i gruppspelet var det besöksrekord med 1100 besök under kvällen. Fokus nu är kvällens semifinal men oavsett hur det går, får vi se Sverige spela även på söndag.

Ola Lindgrens och Staffan Olssons landslag tagit sig upp bland de fyra bästa lagen i världen och spelar VM-semifinal mot titelförsvararna Frankrike. Matchen i Malmö Arena är den största för svensk herrhandboll sen EM-finalen i Globen 2002.

Följ Fan Zone på Facebook, www.facebook.com/fanzonemalmo

Kontakt: