El Sistema Malmö + MSO = sant!

Nu är det klart, Malmö Symfoniorkester och Malmö Kulturskola inleder ett betydande samarbete kring kulturskolans verksamhet El Sistema Malmö.

Samarbetet innebär att Malmö Symfoniorkester kommer att delta i El Sistema Malmös verksamhet på olika sätt och agera förebilder för eleverna och musicera tillsammans med dem.

- Samarbetet med MSO kommer att vara mycket betydelsefullt för eleverna. Att ge barnen goda förebilder är en del av El Sistema-filosofin och enormt viktigt för barnens lärande och konstnärliga
utveckling, säger Jalle Lorensson, chef för Malmö Kulturskola.

MSO kommer bland annat att medverka regelbundet under El Sistema Malmös onsdagsträffar på plats ute i Holma och Kroksbäck, då även elevernas familjer är delaktiga. Andra inplanerade sammankomster är 14 november då MSO kommer ut till Holma och Kroksbäck och spelar Tavlor på en utställning av Musorgskij, och den 26 april nästa år då El Sistema Malmö interagerar med MSO på plats i konserthuset.

För kortfattad information om El Sistema Malmö och El Sistema se bifogat blad!
Stiftelsen El Sistema Sverige:
www.elsistema.se
www.youtube.com/user/elsistemapunktse