Elektronisk musikpicknick på Pildammsteatern

På lördag sätts Pildammsteatern i ett nytt ljus. Kontra-Musik kommer på besök och bjuder på elektronisk musikpicknick med svängig electronica-dub ackompanjerad av livesynkade videoprojektioner på scentaket.

Sommarscen presenterar i samarbete med Kontra-Musik en kväll med elektronisk klubbmusik. På scen står tyska Stefan Betke, som under artistnamnet Pole bjuder på pulserande dub-techno ackompanjerad av VJ Casper Øbro från Köpenhamn, vars videoprojektioner visas på scenens tak. Tillsammans sätter de Pildammsteatern i ett nytt ljus. Ulf Eriksson, som driver skivbolaget Kontra-Musik vill utnyttja Pildammsteaterns avslappnade atmosfär och skapa en somrig kväll för socialt umgänge, picknick och häng.

- Pildammsteatern är en oas i Malmö och som arrangör har man i alla år gått och spanat och tänkt att här skulle man göra något någon sommar. Nu är det dags, säger Ulf Eriksson.

Kontra-Musik är en av de lokala aktörer som Sommarscen samarbetar med för att skapa ett varierat program med både bredd och djup.

Lördag 18 juli kl 22.00 Pildammsteatern

DJ Ulf Eriksson spelar skivor från kl 21.00

www.myspace.com/poleartist

Presskontakt:

För Sommarscen Malmö, Mathias Holmberg, 0708-68 99 66

För Kontra-Musik, Ulf Eriksson, 0739-67 02 60

Se hela Sommarscens program på www.malmo.se/sommarscen