Ladaniva från Armenen 2024

Eurovision Village gästas av årets tävlande artister

Nu kan vi äntligen berätta att flera av de tävlande artisterna i Eurovision gästar Euphoria stage i Eurovision Village under veckan. I flera fall framför de sina bidrag i parken innan de går upp på scen på Malmö Arena. Publiken kan också räkna med några överraskningshits.

– Det känns väldigt kul att vi kan ge Malmöbor och besökare som inte har biljett till Arenan möjlighet att uppleva flera av tävlingens artister på den stora scenen i Folkets park. Detta är ett unikt tillfälle att se några av dem framföra sina bidrag live på en utomhusscen för första gången. Vi kan också avslöja att det kan bjudas på en och annan överraskning, säger Karin Karlsson, Malmö stads huvudprojektledare för värdskapet under Eurovision.

Artisterna gästar Euphoria stage i Folkets park vid fyra tillfällen under veckan. Under Eurovision Villages öppningskväll den 4 maj intar Armenien, Belgien, Norge och Portugal scenen. Tre dagar senare får parken besök av Albanien, Italien, Malta och Österrike. Dagen därpå har du möjlighet att uppleva Island, Moldavien och Serbien. Avslutar gör Azerbajdzjan, Finland, Litauen och Tyskland den 9 maj – två dagar innan finalen på Malmö Arena.

4 maj 21-22:00: Ladaniva (Armenien), Mustii (Belgien), Gåte (Norge)och Iolanda (Portugal)

7 maj 19-20:00: Besa (Albanien), Angelina Mango (Italien), Sarah Bonnici (Malta) och Kaleen (Österrike)

8 maj 15-16:00: Hera Björk (Island), Natalia Barbu (Moldavien) och Teya Dora (Serbien)

9 maj 15-16:00: Fahree feat. Ilkin Dovlatov (Azerbajdzjan), Windows95man (Finland), Silvester Belt (Litauen) och Isaak (Tyskland)