Sommar i Folkets park i Malmö. Foto: Werner Nystrand

Finalen av Eurovision visas på storbildskärmar i Eurovision Village i Folkets park

Nu är det klart, direktsändningen av Eurovisionfinalen från Malmö Arena visas på storbildsskärmar i Eurovision Village, Folkets park i Malmö den 11 maj.

– Här har du möjlighet att uppleva tävlingens spännande upplösning på två storbildsskärmar, en vid stora Euphoria stage och en vid den mindre Tattoo stage. Våra konferencierer kommer ge publiken en härlig introduktion och ladda för den stora dans- och musikfesten, säger Karin Karlsson, övergripande projektledare för Malmö stads värdskap.

Sändningen startar klockan 21:00 på storbildskärmarna. En kvart innan, det vill säga klockan 20:45, inleder konferenciererna på scenerna. Inträdet är gratis och kräver ingen biljett. Parken har begränsad kapacitet så det är först till kvar som gäller.

Att tänka på vid besök i Folkets park under Eurovision

Under Eurovisionveckan förvandlas Folkets park till Eurovision Village mellan 4-11 maj. Det innebär andra rutiner än vanligt för besök i parken. Det kommer finnas två ingångar, dessa bemannas av säkerhetspersonal som säkerställer att ingen tar med sig väskor in. Detta kan innebära att det blir kö in till parken så tänk på att vara ute i god tid.

Mer information om hela programmet och vad som gäller under Eurovisionveckan i Malmö finns på malmo.se/eurovision2024