Förväntningarna stiger inför Franchise Cup

Förväntningarna stiger inför Franchise Cup, en vecka innan sista anmälningsdag. Den nya unika tävlingen, där entreprenörer tävlar om franchiseavtal med Salads and Smoothies, Taco Bar eller Pro Assistans, går av stapeln den 22 maj i Rosengård.

- Vi ser fram emot många möten med spännande entreprenörer som i slutändan kan bli en Salads and Smoothies-franchisetagare, säger Sammy Challal, delägare i Salads and Smoothies.

Uttagningen till Franchise Cup sker på City Gross i Rosengård den 22 maj kl. 16:30-18:30.

Salads and Smoothies, som nyligen prisades med Arla Guldko 2012 för Bästa Snabbmål, kan genom tävlingen expandera i Malmö.

- Vi tycker att initiativet Franchise Cup ligger helt rätt i tiden då det finns många entreprenörer som saknar en affärsidé, men som har de rätta kvalitéerna för att lyckas som företagare, menar Sammy Challal.

Han får medhåll från Lars Callebro, VD och ägare svenska Taco Bar.

- Vi tycker att Franchise Cup känns som ett spännande och nytänkande arrangemang där vi som franchisegivare får möjligheten att på kort tid träffa många nya, intressanta och engagerade människor.

I de möten som skapas genom Franchise Cup kan Taco Bar få sin första restaurang i Malmö, med flera nya arbetstillfällen som följd.

- Vi på Taco Bar ser mycket fram emot Franchise Cup i Malmö och vi hoppas mycket på att vi där kommer att möta personer som tillsammans med oss kommer att kunna sätta Taco Bar på den skånska kartan, säger Lars Callebro.

Även Pro Assistans hoppas på att genom Franchise Cup få igång sin första Malmöbaserade verksamhet.

- Efter att vi under våren gjort våra första etableringar i Skåne och varit mycket framgångsrika med dessa ser vi fram emot att träffa blivande Pro Assistans-entreprenörer i Malmö-regionen. Vi får redan många förfrågningar från Malmö och det medför att vi kan lämna omsättningsgaranti i kombination med mycket spännande möjligheter för den som väljs ut för att starta upp en Pro Assistans-enhet i Malmö. Våra förväntningar på Franchice Cup är mycket högt ställda! berättar Hans Lundahl på Pro Assistans Sverige AB.

Om Franchise Cup

Franchise Cup är sprunget ur Områdesprogram för ett socialt hållbart Herrgården. Arrangemanget är utvecklat i samarbete mellan Idélaboratoriet, Almi, Uppstart Malmö, Perfect Place och Rosengård stadsdelsförvaltning.

Uttagningen sker på City Gross i Rosengård den 22 maj kl. 16:30-18:30, inför en jury bestående av representanter från de tre företagen – Salads and Smoothies, Taco Bar och Pro Assistans – företag som antingen vill expandera i Malmö eller etablera sig här.

Den eller de tävlande som franchiseföretagen tycker är mest intressanta går vidare till dag två den 23 maj, då matchmaking sker – och eventuellt framtida samarbete skissas upp.

Sista anmälningsdag är 15 maj. Anmälan sker på franchisecup.se/anmalan

För ytterligare information:

Dick Fredholm, informationschef Rosengård, 0733-504 605, dick.fredholm@malmo.se.

Tina Rudin Kaikkonen, Uppstart Malmö, 073-928 36 32, Tina.kaikkonen@uppstartmalmo.se