Gymnasiemässa med många möjligheter

Gymnasiemässa med många möjligheter

Aldrig förr har det funnits så mycket valmöjligheter inom gymnasieskolan i Malmö. Sammanlagt 34 skolor visar upp sig på Gymnasiemässan den 13-15 november.

13 kommunala och 21 fristående skolor ställer ut på årets utbildningsmässa på Europaporten. Grundskolor i Malmö besöker mässan klassvis. Mässan är också öppen för vårdnadshavare och enskilda besökare.

Öppettider
Tor 13 nov kl 9-20 (bokade grupper kl 9.00-15.30 därefter öppet för alla)
Fre 14 nov kl 10-15 (bokade grupper hela dagen)
Lör 15 nov kl 10-14 (öppet för alla)

Europaporten, Stadiongatan i Malmö.

Utbildningarna presenteras i katalogen "Ditt gymnasieval läsåret 2009/10" som skickats hem till alla elever i årskurs 8 och 9 på grundskolor i Malmö och ett flertal andra kommuner i sydvästra Skåne. För första gången är det fritt sök med förstahandsmottagning i hela länet, vilket innebär att alla skånska elever konkurrerar om utbildningsplatserna på lika villkor.

Årets gymnasievalskampanj präglas av många nyetableringar bland fristående gymnasieskolor. Nytt inom Malmö stads gymnasieskolor är t ex Industriprogrammet på Mölledalsgymnasiet. S:t Petri skola startar forskarskola inom bioteknik. Frans Suell och Jörgen Kocks gymnasium ligger i tiden med nya utbildningar inom bl a spa, styling och nagelvård.

I november och januari har gymnasieskolorna Öppet hus. För detaljer, se www.malmo.se/gymnasieskolor

För ytterligare information kontakta:
Marina Glisovic, samordnare, 040-34 49 73, 0733-59 60 40, marina.glisovic@malmo.se

Malmö den 10 november 2008

Vänligen