Här kan hunden springa hinderbana

Här kan hunden springa hinderbana

På lördag, den 14 november, blir det invigning av den nya hundrastgården i Kroksbäcksparken. Det blir aktiviteter för både för människor och hundar mellan klockan 11-14. Klockan 12 håller stadsträdgårdsmästare Gunnar Ericson invigningstal.

Ta med hunden på en tipsrunda, titta på agility eller prova själv med den egna hunden. Prata med personal från Malmö Djursjukhus eller få tips på hur man sköter sin hund. Varmkorv och kaffe till hussar och mattar och hundgodis till hunden. Det är Sydskånska Kennelklubben och gatukontoret som tillsammans står för invigningen av hundrastgården.

Hundrastgården där inte bara hunden trivs
Den nya hundrastgården ska fungera både som en plats där hunden kan rastas och aktiveras men också som en mötesplats för hussar och mattar. Hundarna får variation och stimulans med nya kullar och hinderbanor med stockar. Hundrastgården delas i två delar, en mindre och en större del. Detta gör det möjligt för fler att använda platsen samtidigt.

Runda bänkar och spotbelysning gör hundrastgården trevlig att vistas på även på mörka höst- och vinterkvällar. Det blir nya barrträd som kompletterar de träd som redan finns.

Kroksbäcksparken håller på att rustas upp
Den nya hundrastgården ingår i den upprustningen av Kroksbäcksparken som pågår. För två månaders sedan invigdes puckelbollplanen i parken, nu är hundrastgården klar och nästa år kommer en ny temalekplats byggas i Kroksbäckparken.

För information kontakta:

Emma Jonasson, projektledare för Kroksbäcksparken, gatukontoret, Malmö stad, 040-341349, 0709-341349, emma.jonasson@malmo.se

Karin Nilsson, projektledare för hundrastgården, gatukontoret, Malmö stad, 040-341380, karin.m.nilsson@malmo.se