Hitta din Malmöjul i helgen: Julhjälpen, Musikhjälpen, Luciakröning och Skridskoåkning

Malmöjulen bjuder på flera härliga upplevelser i helgen. Det börjar med kröning av Malmö Lucia i Folkets park och fortsätter med Musikhjälpen och Julhjälpen på Gustav Adolfs torg. Hela helgen är det insamling av kläder, gosedjur och annat under trevliga former och skolbibliotek skänker böcker. Det blir också julloppis. Dessutom äntligen skridskois i Folkets park.

MALMÖ LUCIA KRÖNS I FOLKETS PARK 30 NOV KL 19:00
Ny, bedårande Malmö Lucia och ny plats för hela luciafirandet. Vi ses i parken!

FET UPPLADDNING MED MUSIKHJÄLPEN 1 DEC KL 18:00
På Julscenen på Gustav Adolfs torg kl 18:00 blir det häftig uppladdning inför Musikhjälpen i Malmö tillsammans med Din Gata. Gäster är bland andra Malmösoulfågeln Sofie Bjelk, Rapparen Golden Child, The Hip Drop school som bjuder på dansuppvisning. Timmen avslutas med hemlig gäst.

STÄMINGSFULL MUSIK i CITY OCH JULFIRANDE PÅ SLOTTET 2 DEC
Nya Malmö Latinskolas musikelever uppträder på Julscenen på Gustav Adolfs torg kl 18:00. Under dagen är det julfirande med tomte, marknad m.m på Malmöhus slott kl 11-17.

JULHJÄLPEN 1-2 DEC PÅ GUSTAV ADOLFS TORG KL 11-18
Soppkök Malmö och Barnmissionen samlar in kläder, filtar, gosedjur och annat och Malmö skolbibliotek skänker böcker. 1 dec finns Läxhjälp Malmö på plats och den 2 dec arrangeras julloppis.

DESSUTOM KARUSELL, TOMTE, MARKNADER OCH PYSSELSTUGA
Julstugan är öppen för pyssel i återvinningsbart material, det blir allsång för barn kl 11, karusell kl 10-18, häst och vagn turer och ponnyridning kl 12-16 och tomten på besök kl 11-14 och 15-18. Du kan också rösta på det bästa skyltfönstret i stan och vinna presentkort på 1000 kr. Lörd och sönd marknad på Södertull och 1 dec marknad på Limhamn.

INTERAKTIV LJUSHARPA
Missa inte den häftiga ljusharpan som finns på Gustav Adolfs torg den 3-7 december. Här skapas musik med hjälp av ljus! Genom att bryta ljusstrålarna aktiveras olika ljud.

Malmös julfirande pågår t o m 23 december. Läs mer på malmotown.com

Projektledare: Petra Elmquist 0709-34 15 62 petra.elmquist@malmo.se