Hitta din Malmöjul i helgen:Tomte, marknad och musik på Limhamn!

Hitta din Malmöjul i helgen:Tomte, marknad och musik på Limhamn!

Malmöjulen firas på många håll i helgen. I Limhamn bjuds på julmarknad, musikframträdanden, tomtehus och massor med andra roliga aktiviteter för hela familjen. På söndag är det traditionell skyltsöndag där bland andra Malmö stads Stadsträdgårdsmästare Ola Melin talar och Malmö stads Lucia med följe uppträder.

KLASSISK JULMARKNAD 1-2 DEC
Julmarknad på Limhamns torg med lokala näringar och inbjudna producenter. Lördag 1 december kl 10.00–16.00 och söndag 2 december (skyltsöndag) kl 12.00–18.00. Följande inbjudna producenter och lokal näringar medverkar på årets julmarknad på Limhamn: Bibi Larsen handgjorda dockor och troll från Limhamn, fårskinnsprodukter från M-B´s Skinn o Hantverk, Magnolia, Tehuset Shiva, Sveas karamellkokeri, Hallongården, Lions Limhamn, Frukthandlaren po Limhamn, grekiska olivtvålar och ullstrumpor, Limhamns kött och vilt, Ostboden, Hvens getost, sillinläggningar från Restaurang Kajutan, Gateau, grafiskt måleri av Juan Cano, handstöpta ljus från SniBi Produkter, handgjorda silversmycken från Carettacaretta, granar från Trädgårdshandel i Limhamn, Olanders Spettkakor, konsthantverk i glas och keramik från EPD Design ekologiska spanska produkter från Ecospain AB.

TOMTENS HUS PÅ R F BERGS PLATS (Årets Nyhet på Limhamn. Ett tomtehus för alla barn!
(Mellan Willys och Malmborgs). Här kan du träffa Limhamns egen Tomtefar och Tomtemor. Finns på R F Bergs plats med följande öppettider: 1–2/12, 7,8,9/12, 14,15,16/12 och 21,22/12 kl 12.00–16.00 samtliga dagar. Här är alla barn varmt välkomna att hälsa på Limhamns egen tomte.

PÅ SCEN PÅ LIMHAMNS TORG

Lördag 1 december

kl 12.00 Halla Balooba Hej! Barnföreställning – Juliga sånger, dans kring granen och allsång för barn.

kl 14.00 Mixtus Cantus – körsång

Skyltsöndag 2 december

kl 13.00 Barnkör från Djupadal och Bergaskolan under ledning av Ingrid Runhage

kl 14.00 Sofie Stenervik Lokal singer/songwriter. Spelar kända jullåtar i akustiska versioner med personligt sound.

kl 15.00 Malmökören 64

kl 16.00 Malmö stads Lucia med följe

kl 16.30 Limhamns Brassband julkonsert

kl 17.00 Jultal av Malmö stads stadsträdgårdsmästare – Ola Melin

kl 17.15 Limhamns Brassband julkonsert fortsätter, avslutas med inbjuden tenor Carl Rahmqvist

JULMUSIK UNDER DECEMBER

I år bjuder vi på extra julmusik under december på Limhamn.

Arrangör: PÅ LIMHAMN ek förening FÖR ETT LEVANDE LIMHAMN ETT SAMARBETE MELLAN STADEN, FASTIGHETSÄGARE, HANDEL, IDEELLA FÖRENINGAR OCH NÄRINGSLIV

www.polimhamn.se

För mer info: Gitte Knutson 0760 – 104405