Hitta sommarens bästa evenemang i Malmö!

Hitta sommarens bästa evenemang i Malmö!

Malmö sjuder av härliga upplevelser i sommar. Här blandas EM i Fälttävlan, Malmöfestivalen, Malmö Sommarscen och stora internationella tävlingar i skateboard och segling med strandsporter, teater, musik och allsångskvällar. För barn och familj finns bl.a. 20 unika temaparker, Malmö Folkets park, Tv-sändningen Sommarlovsmorgon och massor med prova på aktiviteter inom sport och fritid.

-Malmö är en generös, rolig och levande sommarstad för alla åldrar. Här finns alltid något att göra, hela sommaren. Det bästa av allt är att det är väldigt mycket som är gratis! Säger Mia Stendahl, som är Kommunikatör på Malmö Stad.

Några av sommarens höjdpunker:

Allsång med artister 26 jun–14 aug
Härlig allsång vid havet varje onsdag kl 19 med Lasse Berggrensson och band. Fri entré.

Goodnight Sun
1–30 juli
Visor till solnedgången alla kvällar kl 21 med gitarristen Peter Tegnér. Nya artister varje kväll! Fri entré.

Gyllene Tider 13 juli

Big Slap
3 augusti
En musikfestival med stora Dj-stjärnor som Sebastian Ingrosso och Nicky Romero.

Sommarscen Malmö
T o m 10 aug
En mångfald av scenkonst för både barn, unga och vuxna utomhus på ett fyrtiotal platser i hela Malmö.  Fri entré.

Malmöfestivalen
16–23 augusti
Konserter, samtal med kända gäster, tävlingar och uppvisningar, barn och ungdomsområde, turnéaktuella artister m. m. Fri entré.

Malmö Nordic
T o m 18 aug
Öppet hus hos stadens konstaktörer med utställningar och guidade visningar. Fri entré.

Malmö Beach Event T
om 15 sep
Prova på olika strandsporter som beach soccer och beach volley. Dessutom står spännande tävlingar som SUP (Stand Up Paddle) Swedish Beach Tour, Beach Battle och Footvolley Eurotour på programmet. Fri entré.

Malmö Ultrabowl
16–18 augusti
Skateeliten gör upp om medaljerna i tävlingen som lockar publik och åkare från hela världen. Fri entré.

Malmö Sail Week X-35 World Championships 2013
25 aug–1 sep
Mer än 200 seglare från 10 nationer gör upp om världsmästartiteln. Fri entré.

Malmö Folkets Park
En upplevelsepark med roliga barnföre­ställningar hela sommaren. För vuxna, allsång, sköna hängplatser och konserter. Fri entré.

EM i Fälttävlan
29 aug–1 sep
Full fart, spänning och en skön atmosfär! Fälttävlan är ett triathlon med ridgrenarna dressyr, terräng och hoppning.

SEA-U, vardagar hela sommaren
Ett spännande marint kunskapscenter där barn kan lära sig snorkla och gå på upptäcktsfärd under ytan under kunnig vägledning. För de minsta finns den mysiga sagoflotten.  Fri entré.

Tv-sändningen Sommarlovsmorgon 10 juni–16 augusti
Upplev Malin, Kringlan och Rijal live i deras tvåvåningsbuss som parkerats vid Scaniabadet i Västra Hamnen. Ta frukosten och picknick­filten med er! Vardagar kl 9–10. Fri entré.

20 unika temalekplatser
Ge er ut på expedition till Malmös fantastiska lekplatser med teman som Afrika, äventyr, saga, frukt, vatten, hav och strand! Fri entré.

Läs mer om sommarens evenemang och upplevelser i bifogade foldrar och på:

www.malmo.se/sommarmalmo

www.malmotown.com