Foto: Håkan Larsson

Musikshow med en av Sveriges främsta imitatörer

Humor, reflektioner och träffsäkra imitationer av kända svenskar. Röstgeniet Maria Möller besöker Sommarscen Malmö med sin trio för musik, sång och komik i en härlig mix. Missa inte en karismatisk artist som bjuder en lika ösig som finstämd föreställning.

Sångerskan och komikern Maria Möller har stått på landets musik- och teaterscener under drygt tre decennier och har en artistisk bredd som sträcker sig från teater, konserter och opera till musikaler som Kristina från Duvemåla och Chess.

Maria Möller har satt upp ett flertal shower i eget namn med landsomfattande turnéer. Hennes framträdande i Allsång på Skansen 2005 gjorde henne känd för en bredare publik, med imitationer av Regina Lund, Carola och Eva Dahlgren.

Kritikerrosade föreställningar
I sina egenproducerade shower utnyttjar Maria Möller sin verbala och vokala variationsförmåga maximalt i en mix av roliga texter, musikaliska överraskningar och imitationer. Framträdanden som också har hyllats av kritikerkåren. Så här skriver exempelvis Expressen:

”Få svenska artister har ett så brett register som Maria Möller. Det är egentligen omöjligt att vara lika duktig på opera, jazz, rock, ja de flesta genrer och vara en av landets skarpaste kvinnliga imitatörer” (…) Maria Möller verkar kunna allt - och gör det hela tiden med en ljuvlig humor och befriande självdistans”.

Maria Möller med trio består av Carina E Nilsson på piano, Titti Sjöblom på bas och Fredrik Bergström på trummor. På onsdag kan du se och uppleva dem hos Sommarscen Malmö!

Se klippet från Allsång på Skansen!

Tid och plats:
Onsdag 22 juni, kl 19, Pildammsteatern