I ett år har Malmöungdomar fått en rättvis chans till praktikplats

Praktik vid Events har under ett år gett Malmöungdomar mellan 16-19 år, möjligheten att få erfarenheter, kunskap och framförallt chansen att knyta kontakter med arbetsmarknaden genom betald praktik på olika events runt om i Malmö. Det firar vi den 19 juni på Moriskan i Folkets Park.

Det blir tävling, musikunderhållning och ungdomar och arrangörer kommer att dela med sig av sina erfarenheter från året som gått. Vi kommer även att berätta om vad som händer i höst och hur vi ser på framtiden och höra Andreas Schönströms tankar om Praktik vid Events.

Plats: Moriskan, Trädgården
Tid: 12.30 -15.00
Konferencier: Behrang Miri

Media är välkommen kl:13.00.

Program:
12.30 - 1 års jubileumet drar igång med mingel.
13.00 - Behrang Miri hälsar alla välkomna.
13.10 - Intervju med en ungdom som praktikserat via Praktik vid Events.
13.30 - Utfaller ett fyrfaldigt leve för Praktik vid Events och blåser ut tårtljuset.
13.45 - Intervju med Rasha Nasr från Relations for Business och Georgina Simicic och Engel Livaja från Bricks Rosengård.
14.00 - Pratar om framtiden med Johan Hermansson, Andreas Schönström och Jaklina Herceg.
14.40 - Avslut med musik och sång av Behrang Miri.

För ytterligare information kontakta Bengt-Ivar Thomasson, 072 963 63 51, bengt-ivar.thomasson@malmo.se.