Inbjudan till pressinformation kring Malmö stads verksamhet ”Till arbete” – vårt svar på Fas 3!

Kom och träffa deltagare, tjänstemän och ansvarigt kommunalråd på pressinformation den 29/3.

I november 2011 startade Malmö stads verksamhet ”Till arbete” där 100 personer som är i arbetsförmedlingens jobb- och utvecklingsgarantis tredje fas (idag kallad sysselsättningsfasen) får möjlighet till stöd och insatser för att komma ut på arbetsmarknaden. Har man inte fått ett annat arbete inom ett år så erbjuds man en tvåårig visstidsanställning inom Malmö stad. De första deltagarna är nu ute och praktiserar och satsningen är i full gång. Redan nu efter mindre än ett halvår kan man se glädjande resultat och framförallt så kan man se hur deltagarna återigen har fått hoppet om att det finns en plats även för dem tillbaka.

Var: JobbMalmö på Pildammsvägen 26 a

När: 29/3 kl. 11.00

Vem: Ni träffar två deltagare, sektionschef Anna-Karin Bergmark och kommunalråd Andreas Schönström (S)

Anna-Karin Bergmark, 040-34 75 76