Vinterspelen 2023 äger rum i en lokal på Vintergatan i Nyhamnen. Den 22 december är det pressvisning för arrangemanget. Foto: Camilla Rehnstrand

Inbjudan till pressvisning av Vinterspelen den 22 december

Mellan den 27 december och 7 januari är det dags för Vinterspelen! I en stor lokal på Vintergatan 16 i Nyhamnen i Malmö får barn och unga möjligheten att prova på allt från brädspel och actionfyllda kulbanor till racing, teknik, programmering och cosplay. Ett speluniversum som gör jullovet till ett äventyr!

Under pressvisningen guidar Vinterspelens projektgrupp er genom årets arrangemang och berättar om programmet. Medverkar gör även några av aktörerna som deltar under Vinterspelen och finns tillgängliga för intervjuer.

Datum: Fredag den 22 december
Tid: Kl 10.00
Plats: Vinterspelens lokal på Vintergatan 16 i Nyhamnen.

Vinterspelen 2023 äger rum i samma lokal som förra året, men adressen är ny: Vintergatan 16. Det ligger cirka 8 minuters promenad från Malmö Centralstation. På Vinterspelens hemsida finns information om kollektivtrafik och vägbeskrivning.

Välkomna!

Läs mer om Vinterspelen på malmo.se/vinterspelen

För frågor om pressvisningen:

Adrian Hörnquist, kommunikatör för Vinterspelen, kommunikations- och digitaliseringsavdelningen, fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, adrian.hornquist@malmo.se, 0734-00 96 20