Malmö Dekorativa på Katrinetorp. Foto: Caroline Franzén

Inred hållbart med antikt från Malmö Dekorativa

Helgen den 15 – 17 september öppnar Malmös största inrednings- och antikaffär.
Gamla möbler och föremål står som vanligt i centrum under den årliga antikmässan Malmö Dekorativa på Katrinetorp Landeri i Malmö. Svenska och internationella handlare erbjuder antikviteter, folkkonst, design och kuriosa från 1700-talet och framåt, i montrar som ramas in av den vackra gårdsmiljön på Katrinetorp.

Malmö Dekorativa har något för alla smaker: swedish grace, moderna klassiker, romantik, vintage och praktfull empirestil, till exempel. Under söndagen utökas antikmässan med en kuriosamarknad utomhus, där chansen finns att fynda udda föremål och vackra saker till hemmet.

- Malmö Dekorativa är en mässa för den som gillar hållbar inredning, det är en mässa som visar att antikviteter i många fall är billigare än nytillverkade möbler som säljs i varuhusen och därtill har en hållbar livslängd över generationer, säger Mats Bohman, intendent på Katrinetorp.

- I år finns här ett 70-tal nationella och internationella utställare som möblerat sina montrar dekorativt och inspirerande med antika möbler, ljuskronor, speglar glas och porslin, berättar Mats

Den populära bilutställningen Classic Cars är tillbaka även i år, och pågår under söndagen.

Den 17 september är det samtidigt skördemarknad på Katrinetorp. Här erbjuder olika handlare närproducerat och närodlat: honung, bröd, pumpor, potatis, kakor, ost, blommor, växter, grönsaker, sylt, saft och marmelad.
Skördemarknaden äger i år rum utanför grindarna till Katrinetorp, intill parkeringen.

Katrinetorps Trädgårdskafé har servering av mat, bakverk, varma och kalla drycker alla dagar.

Öppettider Malmö Dekorativa 2017:
fredag kl 15 - 20
lördag-söndag kl 11 - 17.

Entréavgift: 80 kr/dag
Parkering: 20 kr/bil

Öppettider Skördemarknad 2017
Söndag 11-17
Fri entré
Parkering: 20kr/bil

Buss 54 kör som vanligt sträckan Gustav Adolfs torg - Katrinetorp, tur och retur, under dagen.
Det går också lätt att ta sig till Katrinetorp på cykel!

Kontaktperson:

Mats Bohman, intendent Katrinetorp Landeri,