INTERNATIONELL FÖRFATTARSCEN: Knausgård om sin egen kamp

INTERNATIONELL FÖRFATTARSCEN: Knausgård om sin egen kamp

Foto: Thomas Wågström

Karl Ove Knausgård är den norske romanförfattaren, som orsakade mediadebatt kring hur en författare får namnge och lämna ut personer i sin närhet, som ofrivilliga romankaraktärer. Debatten är intressant och ständigt aktuell. Hans självbiografiska romansvit är ett gigantiskt projekt och beskriver på många och olika sätt vad det är att vara människa, om hur vardagen och livet sätter spår, om de val vi gör och inte gör och hur vi påverkas på vägen.

Karl Ove Knausgård är född i Oslo och är numera bosatt i Malmö. Hans roman har prisats med bland annat norska Bragepriset, motsvarigheten till vårt Augustpris.

Kom och lyssna till Karl Ove Knausgårds samtal med frilansjournalisten Gunilla Kindstrand kring skrivande och Knausgårds författarskap. I slutet av programmet har publiken möjlighet att ställa sina frågor till författaren.

Skådespelare från Malmö Stadsteater läser delar ur Min Kamp.

INTERNATIONELL FÖRFATTARSCEN:
Karl Ove Knausgård (Norge)
Ljusets kalender, Stadsbiblioteket i Malmö
Torsdagen 25 nov kl 19.00
Drop in -kom i god tid för en plats

I samarbete med Norstedts förlag

Efter programmet blir det bokförsäljning och signering.
Välkommen!

Linda Willander