Iskall underhållning i Malmö City i helgen - Isskulptering och konsert med isinstrument

På lördag ackompanjeras de isiga vintervindarna i Malmö av en enastående iskonsert. Då gästas Julscenen på Gustav Adolfs torg av musikern Terje Isungset som skapar vacker musik med instrument gjorda av is. Dessutom jobbar den kända isskulptören Tjåsa Gusfors fram fina verk hela helgen.

ISKONSERT MED TERJE ISUNGSET 15 DEC
Terje är musiker och kompositör med genuint intresse för att skapa instrument i naturmaterial däribland is. Uppträder på Julscenen, Gustav Adolfs torg kl 18.30. Få ett smakprov av Terje här:  http://www.youtube.com/watch?v=Al5jRHjYgrY

KONSERT MED VEGAKÖREN OCH MALMÖ LUCIA 16 DEC
Vegakören bestående av 40 tjejer sjunger Eurovisionlåtar samt pop- och rockklassiker med starka texter i finstämda körarrangemang. På Julscenen, Gustav Adolfs torg kl 18.Konsert med Malmö Lucia som framför de klassiska jullåtarna vi alla känner till.
På Julscenen, Gustav Adolfs torg kl 18.45.

SKULPTURER AV KÄNDA ISKONSTNÄREN TJÅSA GUSFORS 15-16 DEC
Den kända iskonstnärern Tjåsa Gusfors jobbar fram vackra konstverk hela helgen. Tjåsa började med isskulptering år 2000 och är sedan dess flitigt anlitad vid olika arrangemang. Hon jobbar bland annat med ishotellet i Jukkasjärvi samt isbaren i Stockholm. Gustav Adolfs torg 15-16 dec kl 10-12 och 13-18. Få en försmak av Tjåsa här: http://www.iceevent.se

JULMARKNADER: FAIRTRADE, EKOLOGISKT OCH DESIGN 15-16 DEC

Bondens egen julmarknad 15 dec, kl 9 – 14 på Drottningtorget
Botanisera bland frukt & grönt, ost, bröd, kött samt hantverk av ull och skinn. Allt närodlat och lokalt producerat.

GOOD Julmarknad 15 – 16 dec, kl 11 – 18 på Gustav Adolfs torg
Hållbar julmarknad med fokus på fair trade, ekologiskt, återvunnet, lokalproducerat och vintage.

Sankt Gertruds Julmarknad 15 – 16 dec, kl 10 – 16 på Östergatan 7B
Unika klappar och fina handgjorda julprydnader. Även öppen verkstad i anslutning till Bokbinderiet

LJUSPROMENAD I KULTURHUSET MAZETTI 15 DEC
Följ med på en vandring med ljusstämning genom Mazettihuset! Malmö Kulturskolas elever bjuder på olika upplevelser längs vägen. Kl 15, 17 och 19. Fri entré, men plats måste bokas i Kulturhuset Mazettis reception på 040-34 48 00 eller kulturskolan@malmo.se