Jobb- och inspirationsmässa i Tegelhuset

Jobb- och inspirationsmässa i Tegelhuset

Inspirationsläge för unga malmöbor när Bricks med samarbetspartners arrangerar mässa i Tegelhuset i Rosengård torsdag 31 oktober. Massor av utställare finns på plats. Det blir också föreläsningar och paneldiskussion  med Alexandra Pascalidou, Gonza, Siavosh Derakhti, Leila Zinai och Lazee, som även uppträder under eftermiddagen. Mässan startar kl 12 och pågår till kl 16. Fri entré!

Program:

12:00 Mässan invigs av Gonza.
13:00 Leila Zinai, inspiratör och verksamhetsansvarig för Vägen till, föreläser om hur man genom att följa sitt hjärta kan hitta sin egen, fulla potential.
14:00 Siavosh Derakhti, årets Raoul Wallenberg-pristagare och initiativtagare till föreningen Unga mot antisemitism och främlingsfientlighet, föreläser om drivkraft – från idé till inspiration, om att skapa egen sysselsättning och övervinna motstånd.
15:00 Alexandra Pascalidou, Lazee, Siavosh Derakhti och Leila Zinai har en paneldiskussion om delaktighet och ungdomsarbetslöshet. Gonza är moderator.

Utställare på Jobb- och inspirationsmässan:

Dessutom finns Amine Mehmedi & Rrahmine Mehmedi, författare till boken Eldsjälar och förebilder i Rosengård och vinnare av 2012 års mångfaldspris, på plats.

Under eftermiddagen kommer också Lazee uppträda – tiden är hemlig, men se till att vara på plats så att du inte missar det! Adressen är Dicksons väg 3.

Bricks och Arbetsförmedlingen arrangerar tillsammans mässan, med stöd av Ungdomsstyrelsen och i samarbete med Vägledningscentrum och Jobb Malmö

Kontakt, Bricks ungdomskommunikatörer:

André Hounsounou, 0733-83 54 27