Lösningar för fritidsverksamheten Flamman undersöks

Befintligt avtal mellan föreningen Flamman, som driver fritidsgård i Kroksbäck, och Stadsområdesförvaltning Väster är på väg att löpa ut. I samband med detta har stadsområdesförvaltningen uppmärksammat att bidraget som föreningen får är så pass högt att en upphandling enligt lagen om offentlig upphandling måste göras.

– Det finns inga beslut om att Flamman ska läggas ned. Flammans verksamhet är uppskattad av många ungdomar i Kroksbäck. Vi har ett gott samarbete med föreningen och hoppas kunna hitta en lösning som blir bra för alla inblandade, säger stadsområdesdirektör Gisela Green. Stadsområdesnämnden måste besluta om upphandling av fritidsverksamheten eller om annan driftsform för fritidsverksamheten.

– Just nu letar vi lösningar för hur fritidsgården ska kunna drivas vidare i enlighet med de lagar och regler som finns. Det är en bra verksamhet som vi vill ska finnas kvar, förklarar stadsområdesdirektör Gisela Green.

Stadsområdesnämnd Väster fattar beslut om en eventuellt förändrad driftsform för fritidsverksamheten vid nämndsmötet i mars.

___________________________________________________________________

Kontakt för media:
Gisela Green
Stadsområdesdirektör
Stadsområdesförvaltning Väster
gisela.green@malmo.se

Pressmeddelandet publicerat av:
Örjan Lindén
Stadsområdesförvaltning Väster
orjan.linden@malmo.se

___________________________________________________________________

Fakta
Flamman – ungdomarnas hus ligger på Kroksbäcksskolan och är en mötesplats för ungdomar. Alla som vill kan bli medlemmar - det kostar 100 kronor om året. Exempel på aktiviteter är surfa på internet, spela biljard, pingis, tv-spel, inomhusfotboll, dansa och se på film. Flamman erbjuder alla att vara med i film- eller musikgrupper. Flammans mål är att erbjuda ungdomar drogfria och alkoholfria aktiviteter.