Eldshow Pangea Scenkonst. Mäster Johansgatan efter ombyggnad

Mäster Johan har fått ny kostym

Det firar vi med gatufest fredagen den 25 november klockan 14-18.

Mäster Johansgatan har förvandlats från bakgata till nytt gångstråk. Det firar vi längs hela gatan på fredag eftermiddag. Boende, flanerare, pendlare och alla som rör sig på gatan bjuds att stanna upp en stund och titta på eldshow, lyssna på körsång eller se vad krögarna och hotellen erbjuder under firandet. Arrangörer är gatukontoret tillsammans med gatans näringsidkare.

Några hålltider
14.00 – gatans krögare och hotellen men även andra näringsidkare har erbjudanden
14.30 – vi bjuder på soppa och clementiner mm
15.00 Sång av Malmö Akademiska kör
15.30 Eldshow av Pangea Scenkonst
16.00 Sång av Malmö Akademiska kör
16.30 Eldshow av Pangea Scenkonst
17.00 Sång av Malmö Akademiska kör
17.30 Eldshow av Pangea Scenkonst

Välkommen på en höstmysig gatufest!

Bakgrund
Före ombyggnaden var Mäster Johansgatan gågata vid Lilla torg men nu efter ombyggnaden fortsätter gågatan hela vägen till Norra Vallgatan. Det har gjort att gatan blivit ett viktigt gångstråk mellan Lilla Torg och Citytunnelstationen på Bagers plats och kongresscentret Malmö Live.

Från att varit en bakgata med smala trottoarer och en asfalterad körbana har gatan nu fått smågatsten och med granithällar på gångstråken. I korsningarna har gatan fått stenlagt mönster av stora cirklar.

Fler promenerar på den nya gågatan och uteserveringarna kan ta plats på gatan. Gatans upprustning har blivit ett lyft för hela området.

Kontakt:
Katrin Andersson, projektledare gatukontoret, Malmö stad, 0709-341605, katrin.andersson@malmo.se
Birgitta Hjertberg, kommunikatör gatukontoret, Malmö stad, 0709-341411, birgitta.hjertberg@malmo.se

Fastighets- och gatukontoret: Birgitta Hjertberg

Kommunikatör Naturreservat och naturområden. Malmö stads blomsterprogram. "Framtidens kuststad", Havets dag och andra strandstädningsprojekt. 040-341411