MALMÖ BJUDER PÅ FESTLIGT NYÅRSFIRANDE FÖR HELA FAMILJEN!

MALMÖ BJUDER PÅ FESTLIGT NYÅRSFIRANDE FÖR HELA FAMILJEN!

Fyrverkeri, cirkus, konsert och dans! Åter igen bjuder Malmö stad in till en sprakande nyårsfest på Malmö Operas Piazza. Firandet startar redan kl 16.30 med vintercirkus för barn av scenkonstföreningen Pangea samt ett barnfyrverkeri. Kl 22.45 startar vuxenfirandet med konsert, dans och ett stort fyrverkeri. Fri entré till piazzan.

I år blir nyårsfesten större än någonsin. Firandet inne på Malmö Opera utökas med en matinékonsert och utomhus flyttar barnunderhållningen upp på utomhusscenen och hela festområdet blir mer omfattande.

BARNENS NYÅRFEST PÅ MALMÖ OPERAS PIAZZA

Förra årets nyårssuccé för barn är tillbaka! Malmö stad och Malmö Opera bjuder åter igen alla festglada barn på festligheter. Det blir spännande dans, akrobatik, teater och eldkonst, och barnen får också beskåda ett fantastiskt fyrverkeri speciellt  anpassat för dem.

Pangea Scenkonst står för cirkusunderhållningen och presenterar föreställningen  "Kali - Förändringens Tid " Då gäller det att hålla någon lite extra hårt i handen eftersom gudinnan Kalis kraft kan te sig lite lagom läskig. Genom dans, akrobatik, teater och eldkonst skildras Kalis kraft i olika skepnader. Publiken får uppleva en berättelse som visar oss att det som skrämmer oss mest är det som vi själva har skapat. Tid: 16.30- 17.15. Musik av Isismusic.

NYÅRSFIRANDE FÖR VUXNA PÅ MALMÖ OPERAS PIAZZA

Malmö Operas kvällskonsert inomhus avlöses enligt traditionen av utomhusunderhållning på piazzan framför Operan. Där fortgår firandet med sång och musik, uteservering, nedräkning och stort fyrverkeri.

Medverkar i år gör bl a Tummel och Rickard Söderberg. Några av artisterna från galakonserten tittar också förbi och Marianne Mörck agerar konferencier.

Efter tolvslaget går musiken från storbandet i foajén även ut i ljud och bild på piazzan, så att dansanta nyårsfirare kan delta utomhus.

För den som önskar börja firandet tidigare finns det möjlighet att köpa biljett till Malmö Operas inomhuskonsert.

Kontaktpersoner:

Martin Lundin, Gatukontoret 0709-341041