MALMÖ KONSTMUSEUM @ MALMÖ KONSTHALL

Malmö stads konstsamlingar i urval  7.12 2013 – 16.3 2014

Välkommen till pressvisning torsdagen den 5 december kl 11.
Anna Holmbom, t.f. konsthallschef, och Cecilia Widenheim, Malmö Konstmuseums chef, presenterar detta unika samarbete och visar runt. Utöver utställningen med verk ur Konstmuseets samlingar och Schyls donation finns M-salen, där besökarna själv får välja vad som ska ställas ut. Och i C-salen visas videoverk.
Lunch serveras i Restaurang Smak ca kl 12. Den måste du anmäla dig till per mail senast tisdag 3 december.

Medverkande konstnärer:
Miroslaw Balka, Barton Lidicé Beneš, Joseph Beuys, Miriam Bäckström, Cecilie Dahl, Erik Dietman, Nathalie Djurberg, Ditte Ejlerskov, Marie-Louise Ekman, Andreas Eriksson, Elis Eriksson, Öyvind Fahlström, Gilbert & George, Felix Gmelin, Nan Goldin, Antony Gormley, Charlotte Gyllenhammar, Jens Haaning, Annika von Hausswolff, Ane Hjort Guttu, Leif Holmstrand, Olav Christopher Jenssen, Annica Karlsson-Rixon, Mike Kelley, Edward och Nancy Kienholz, Joseph Kosuth, Barbara Kruger, Via Lewandowsky, Axel Lieber, Ann Lislegaard, Richard Long, Kristina Matousch, Tova Mozard, Sirous Namazi, Claes Oldenburg, Jón Óskar, Ola Pehrson, Arnulf Rainer, Robert Rauschenberg, Ride1, Viktor Rosdahl, Andres Serrano, Cindy Sherman, Ann-Sofi Sidén, Vassil Simittchiev, Tove Storch, Johan Thurfjell, Rosemarie Trockel, August Walla, Andy Warhol, Dan Wolgers, Bill Woodrow m.fl.

Vernissage lördagen den 7 december kl 11-17.
Elisabeth Lundgren, kulturdirektör, hälsar välkommen kl 14.
Marcelo Javier Arce Castillo, kulturnämndens förste vice ordförande, inviger utställningen.
Performance Reading Blue av Tove Storch.
Öppen verkstad i Kreativa Hörnet kl 13 -16.30.

Välkommen!