Malmö och Köpenhamn på världens största fastighetsmässa – MIPIM i Frankrike

För trettonde året i rad profilerar sig Malmö och Köpenhamn tillsammans på världens största fastighets- och investeringsmässa MIPIM, Marché  International des Professionels d´Immobilier, i Cannes i Frankrike. På mässan finns alla större städer och regioner representerade, med tyngdpunkt på Europa, i syfte att marknadsföra och locka till sig investeringar och företagsetableringar. Malmö och Köpenhamn tar i år fokus på tillväxtfrågor i Öresundsregionen.

Mässan har successivt vuxit och förra året besöktes mässan av ca. 18 000 besökare. Mässan pågår i år mellan 6 till 9 mars.

Malmö och Köpenhamn presenteras tillsammans i en 200 kvm stor, gemensam monter med fokus på de båda städerna och Öresundsregionen. I montern ges en kraftfull exponering av Öresundsregionens samlade styrka och kvaliteter i forma av näringsliv, utbildning och forskning, fysiska kvaliteter men också exempel på pågående integrationssträvanden. Malmös deltagande skall ses mot bakgrunden att locka investerare till Malmö och Öresundsregionen. Ur ett europeiska perspektivet har Malmö och Öresundsregionen konkurrensmässiga fördelar både när det gäller livskvalitet och stabilitet i ekonomiska termer.

Deltagande företag:

Partners: Malmö stad, Diligentia, Lunds kommun, Midroc Property Development AB, NCC Property Development Sweden, Invest in Skåne, Skanska Öresund AB, Vasakronan AB, Fastighets AB Briggen, Veidekke,  Wihlborgs Fastigheter AB.

Sponsorer: A Cronholm Kommersiella, Advokatfirman Lindahl, Advokatfirman Vinge AB, Akademiska Hus, Arkitekterna Krook & Tjäder, Bygg-Fast AB, ER-HO Bygg, Fastighetsägarna Syd, Fojab Arkitekter, Forsen Projekt, Hemsö Fastighets AB, HSB Malmö, Ikano Fastighets AB, Jacobson & Sjögren Arkitekter AB, Jernhusen, Leimdörfer, MKB Fastighes AB, Moll Wendén Advokatbyrå, P Malmö, Riksbyggen, Sparbanken Öresund, Tengbom, Tyréns, White Arkitekter, Wistrand Advokatbyrå, WSP group.

Från Danmark deltar ca. lika många partners och sponsorer. Totalt finns över 50 företag representerade och exponerade i Öresundsmontern.

För ytterligare information kontakta:

Näringslivsutvecklare Louise Svensson, tel 0706-923535

Informationschef Göran Rosberg. Stadsbyggnadskontoret, tel 0709-343679