Malmö Sommarscen fortsätter att leverera!

Malmö Sommarscen fortsätter att leverera!

Den kommande veckan bjuder Malmö Sommarscen på allt från animerad film till psykedelisk disco och hisnande cirkus.

Musik för alla smaker

Denna vecka kan vara den mest musikspäckade på Sommarscen denna säsong. Sju dagar som inte minst präglas av den lokala musikscenen.

Först ut är Neshama, som tar med publiken på en musikalisk resa från klassisk arabisk folkmusik till låtar med attityd och skicklighet inom elektronisk musik.

Vår nytillkomna bokning KAWASAN trio bjuder på akustisk soul med fokus på dynamik, samspel och känsla med ärliga och kompromisslösa texter.

Malmöbaserade trumpetaren och kompositören Ellen Pettersson kombinerar flygelhorn med synthesizers och live-elektronik för att skapa stora, atmosfäriska ljudvärldar.

Kristina Issas mäktiga röst och unika popmusik präglas av en intensiv närvaro och explosivitet.
Çok Eym från Malmö skapar en psykedelisk disco-upplevelse för hela publiken, en hybrid av olika musikstilar som afrobeat, bossanova, neo-soul och psykedelisk rock.

BadmanTeey, en ung och talangfull artist, levererar högenergiska uppträdanden med sin unika stil av afrobeat, komplexa rytmer och slagverk.

Säckpipeentusiasterna Marvara, det belgiska partybandet, bjuder in till en festlig folkmusikshow som kommer att få alla i publiken att dansa.

Sahar Zibaei & Asêman Ensemble tar med sig ett mångtusenårigt musikarv och förgyller kvällen på Pildammsteatern med klassisk persisk repertoar och kurdisk folkmusik.

Och så kommer Åsa Gjerstad framföra ett specialskrivet ljudverk för Malmö Sommarscen, en meditativ resa där det elektroniska möter det akustiska.

Veckans utomhusbio

The Albanian Virgin är vår första filmvisning tillsammans med Albanska Filmdagar! En film om kvinnlig frigörelse, gemenskap och förlust och en berättelse om två vänner och hur en ung kvinna tar till ovanliga metoder för att få makt att bestämma över sig själv.

Cirkus och familjeakter

Efter förra årets succé återvänder LoopTok Cirkus till Sommarscen med en ännu större show. Den här gången på Pildammsteatern. En fartfylld, storslagen konsert med cirkusnummer i världsklass.

Tillbaka på Sommarscen är också den kloka, dansande och sjungande Darwish med ett nytt musikäventyr! Ammi Darwish 2 av Teater Jalada bjuder på en ny samling berättelser från olika platser och tidsperioder, med nytolkade barnsånger inspirerade av sufisk musik.

Dessutom kommer vi att visa den animerade filmen "Röd" från Disney Pixar, en rolig och spännande film för alla åldrar om hur det kan vara att växa upp. Passa på att ta med de minsta då detta är den enda filmen Sommarscen visar med en starttid redan klockan 19, tack vare Folkets Parks fina LED-skärm.

Alla tider, platser och annan information hittar ni på Sommarscens hemsida. Fler bilder finns på förfrågan.

------------------------------------

KONTAKTER