Malmöfestivalen, Gustav Adolfs torg, matområdet och Gustavscenen.

Malmöfestivalen bjuder in till pressvisning kring innehållet torsdag den 8 augusti

Följ med när Malmöfestivalens projektgrupp guidar er genom årets festivalområde och berättar om festivalnyheter, intressanta bokningar och visar upp festivalens mest spännande scener. Få den första exklusiva inblicken i den gigantiska färgsprakande konstinstallationen ”Dodecalis” av brittiska Architects of Air, gå en runda kring Stora Scenen och hör om den nya Malmöscenen i Raoul Wallenbergs park. Turen avslutas på Gustav Adolfs torg där ni får träffa innehållsbokarna som berättar mer om årets program.

Efter visningen bjuds det på lunch.

Dag: torsdag den 8 augusti
Tid: kl 10.00
Plats: Hamngatan

Välkomna!

För frågor om pressvisningen:

Adrian Hörnquist, kommunikationsansvarig, Malmöfestivalen, adrian.hornquist@malmo.se, 0734-009 620

Elina Carlstein, kommunikatör, Malmöfestivalen, elina.carlstein@malmo.se, 0768-950 803

Musik, dans, lek, möten, upplevelser. Åtta sprängfyllda dagar med fri entré. Stolt värd är Malmö stad, under ledning av fastighets- och gatukontoret. Välkommen till Malmöfestivalen, för 35:e året i rad – alla Malmöbors festival!

Fastighets- och gatukontoret: Adrian Hörnquist

Kommunikationsansvarig Malmöfestivalen Malmöfestivalen 2024 0734-00 96 20