Malmöfestivalen och Folkets Park bjuder på Glasvegas

Malmöfestivalen och Folkets Park bjuder på Glasvegas

Nu på torsdag kommer det skotska bandet Glasvegas och gästar Malmö med en gratis spelning i Folkets Park. Malmöfestivalen och Folkets Park vill på detta sätt kickstarta sommaren och bjuda alla malmöbor på en minnesvärd spelning.

Glasvegas var ursprungligen bokade till Siestafestivalen. Då festivalen plötsligt ställdes in förra veckan, möjliggjordes bokningen som nu alla kan ta del av. Det kritikerrosade skotska bandet har släppt två hyllade album och är nu ute på en längre turné. Deras tredje album släpps i höst.

”Vi tycker att det är jättetråkigt att Siestafestivalen inte lyckas få ihop det i år, men vill ändå att Skåne ska få ta del av en del av den musiken de bokat. Malmöfestivalen och Folkets Park gillar att bjuda Malmö på bra kultur gratis, så vi kör vidare på det”, säger Mårthen Gunnarsson, parkchef Folkets Park.

”Vi gillar att överraska och vill ge alla ett smakprov på sommarens stora händelse, Malmöfestivalen. Vad är då bättre än att bjuda på ett kritikerhyllat internationellt band helt gratis”, säger Pella Ström, Festivalgeneral på Malmöfestivalen.

Kvällen inleds 17.00 med afterwork på Debaser där det är halva priset på allt första timmen. Kl. 19.00 spelar ett ännu obokat förbandet på Stora scenen. 20.00 är det sen dags för Glasvegas.

Glasvegas finns tillgängliga för telefonintervjuer. De bokas genom: Niklas Johnsson, Luger, nj@luger.se

För mer information, kontakta:
Mårthen Gunnarsson, parkchef Folkets Park.
marthen.gunnarsson@malmo.se
, 0709-341215