Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande i Malmö Foto: Jens Ohlsson

Malmökommissionen uppmärksammas av världens beslutsfattare

Hur ska världens städer klara av att växa i den snabba takt som sker idag och samtidigt bidra till en hållbar utveckling i samhällets alla delar? Den frågan ställer sig OECD när de bjuder in Malmös kommunstyrelseordförande Katrin Stjernfeldt Jammeh till OECD:s årliga forum i Paris.

Katrin Stjernfeldt Jammeh är en av talarna på ämnet inkluderande tillväxt i städerna.

- Jag kommer att berätta om Malmös och Malmökommissionens arbete. Det är unikt och möter precis de utmaningar som årets OECD-forum uppmärksammar. Vi är många städer världen över som delar arbetsuppgiften att bygga och utveckla ett demokratiskt och hållbart samhälle, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande i Malmö.

Beslutsfattare, samhällsaktörer, organisationer, fackföreningar är några aktörer från alla världens hörn som samlas under två dagar i Paris. Syftet är att diskutera och debattera de sociala och ekonomiska samhällsutmaningar som världens länder står inför. I mötet som Katrin Stjernfeldt Jammeh deltar i kommer diskussionen handla om vilka politiska lösningar som kan bidra till bättre liv för människor i städerna. Katrin Stjernfeldt Jammeh deltar tillsammans med borgmästare från Mexico City och Haag.

OECD, Organisationen för ekonomiskt samarbete och utveckling, är ett samarbetsorgan för 34 länders regeringar. Syftet med samarbetet är att bidra till tillväxt, sysselsättning och ökad levnadsstandard i medlemsländerna, att bidra till sund ekonomisk utveckling både i medlemsländerna och i omvärlden,

Mer information: http://www.oecd.org/general/oecd-week.htm

Katrin Stjernfeldt Jammeh, 0735-79 97 01