Martin Paulsson tar plats på Idrottens Walk of Fame i Malmö. Foto: Hans Karlsson

Martin Paulsson på Idrottens Walk of Fame i Malmö

Vid årets utdelning av minnesplattor på Idrottens Walk of Fame på Stadiontorget i Malmö föräras bowlaren Martin Paulsson en minnesplatta. Utdelningen sker söndagen den 27 augusti 2017 klockan 11.30 i Baltiska Bowlinghallen och cirka 11.45 på Stadiontorget.

Idrottens Walk of Fame invigdes 2009 och är en minnesplats på Stadiontorget för idrottare som haft stora idrottsliga framgångar genom tiderna och som har stark koppling till Malmö. Stadiontorget kommer att bestå av totalt 40 graverade minnesplattor när hela Walk of Fame är komplett, med årets platta finns det nu 27 stycken.

– Jag är stolt över att Malmö har så många internationellt framgångsrika idrottare, inom många skilda sporter. Det finns en otrolig bredd i den här staden och jag hoppas på stor uppslutning när vi uppmärksammar Martin Paulssons prestationer, säger Frida Trollmyr (S), ordförande för juryn.

Se tidigare utmärkelser på malmo.se/walkoffame

Tid: Söndagen den 27 augusti 2017 klockan 11.30.

Plats: Baltiska bowlinghallen och Stadiontorget (mellan Swedbank stadion och Malmö stadion) i Malmö.

Medier: Delar av ceremonin är inne i Baltiska bowlinghallen där det är inträde (start 11.30), medier som önskar närvara inne i hallen kan anmäla sig till projektledare Camilla Ekelund (se kontaktinfo nedan), som möter upp utanför kl. 11.15. Kl. 11.45 fortsätter ceremonin ute på Stadiontorget.

Fakta: Martin Paulsson – Bowling

Martin Paulsson är född 1971.

Han har bland annat vunnit VM-guld 2010 i München i tvåmannalag, VM-brons i femmannalag 2014. Individuell Europamästare (Masters) 2011, två lagsilver och tre lagbrons i EM. Utsedd till Årets bowlare i Sverige 2011. Han har för Kulladals BS erövrat tolv SM-medaljer, varav sju guld.

Juryn som utsett årets Malmöidrottare består av:
Frida Trollmyr (S), fritidsnämndens ordförande
Johan Hermansson, fritidsdirektör
Ala Eddin Al-Qut (MP), fritidsnämndens vice ordförande
Tony Rahm (M), fritidsnämndens 2:e vice ordförande
Samt representanter från Malmös idrottsvärld:
Tommy Theorin, ordförande MISO
Roger Gottfridsson, Idrottsmuseets vänner, MIK m.m.
Anita Torstensson, Skånes handbollsförbund, f.d badmintonspelare m.m.

För mer information om utdelningen, kontakta:

Johan Hermansson, fritidsdirektör Malmö stad, 070-144 26 00 johan.hermansson@malmo.se

Camilla Ekelund, projektledare på fritidsförvaltningen, 0737-85 04 57, camilla.ekelund@malmo.se

Åsa Waldemarsson, pressekreterare för Frida Trollmyr, 0708-36 40 16, asa.waldemarsson@malmo.se

Utskickat av Emilie Ekelund, kommunikatör på fritidsförvaltningen, 0766-108936, emilie.ekelund@malmo.se