Hip Hop Weekend battle

Mer dans till Malmö

I år är det andra året det blir Malmö Dance Week. Det flyttas i år till höstlovet i november och kommer att avslutas med den internationella tävlingen Hip Hop Weekend, på Moriska Paviljongen. Under Hip Hop Weekend är även den nordiska uttagning till världsmästerskapen i breaking, Undisputed master.

Malmö Dance Week ägde rum för första gången förra året och nu är det tillbaka igen. Då var det 5000 besökare som deltog i programmet som var utspritt över hela Malmö. Malmö Dance Week anordnades då i samband med Juste Debout Nordic, den nordiska uttagningen till världens största streetdancetävling. Det blev ett utsålt arrangemang på Moriskan där dans i världsklass kunde upplevas.

Hip Hop Weekend
Hipp Hop Weekend är ett av de största streetdance eventen i norden. Här kan man se några av de bästa dansarna i Europa mötas, delta i workshops, gå på festerna eller njuta av atmosfären.

Hip Hop Weekend kommer även att gästas av den nordiska uttagning till världsmästerskapen i breaking, Undisputed master, som är i Malmö i december. Där kommer det att bjudas på breakdance i världsklass.

-Battles i Hip Hop, House, Locking, Popping, Breaking, Kids All style
-Undisputed - Nordiska uttagningarna till världsfinalen
-Hip Hop Weekend Showcase competition
-1200 släppta biljetter
-Partys, Workshops och mycket mer…

Datum: 1-2/11 - 2019
Plats: Moriska Paviljongen
Pris: 75 - 300 kr

Malmö Dance Week
Malmö Dance Week, en vecka fylld med över 40 aktiviteter och happenings runt om i Malmö. Det finns något för alla oavsett ålder eller danskunskap. Hela Malmö ska dansa!

30 av 40 aktiviteterna är gratis.

- Streetdance Battles & Nordiska Uttagningen till Breaking VM
- Workshops med pedagoger från hela världen
- Pop up träningar med live Djs
- Dansföreställningar från Kanada, Frankrike & Norge
- Biovisningar med dansfilmer på Spegeln
- Föreläsning med hiphop professorn Moncell "IllKosby" Durden från USA
- Lunchklubb i vår dansbox varje dag.

Datum: 25/10-1/11 - 2019
Plats: olika platser i Malmö
Pris: Gratis - 150 kr

Kontakt

Erik Malmberg, projektledare, fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, 0721 834593, erik.malmberg@malmo.se

Birgitta Hjertberg, kommunikatör, fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, 0709 341411, birgitta.hjertberg@malmo.se

Malmö Dance Week och Hip Hop Weekend arrangeras av Iver i samarbete med Malmö Stad.