Nominera din miljöhjälte till Malmö stads miljöpris!

Nu är det hög tid att nominera till Malmö stads miljöpris 2011.

Varje år delar Malmö stad ut miljöpris för insatser som lett till bättre miljö i staden. Det kan vara ett dagis som serverar ekologisk mat, grannen som arbetar för biologisk mångfald eller företaget som minskar sin miljöbelastning. Eller något helt annat – vem som helst kan nominera sin egen miljöhjälte!

2010 gick priset till den cyklande budfirman Budboys för "att de som cykelbudsaktörer förser hela Malmö med ett miljövänligt budalternativ och på detta sätt bidrar till att minska både buller och mängden koldioxidutsläpp".

Nominera din miljöhjälte på www.malmo.se/miljopriset senast den 30 september.

Mer om miljöpriset:
www.malmo.se/miljopriset

Pristagarna utses av en priskommitté där politiker i Malmö stad ingår. Traditionellt leds kommittén av miljönämndens ordförande. Prisutdelningen sker i samband med miljönämndens decembersammanträde.

För ytterligare information kontakta Karin Hård på miljöförvaltningen,
karin.hard@malmo.se, 040-34 12 49 eller 0706-91 22 40