Nu kläs Malmö i Eurovisionskrud

På måndag den 6 maj kommer alla malmöbor att vakna upp till ett ESC-klätt Malmö. Det ska synas att musikfesten kommer till stan. Stadens gator och torg, liksom Centralstationen, infartsvägar och till och med det 22 meter höga flygledartornet på Malmö Airport kläs i Eurovisionskrud.

Det intensiva arbetet med att dressa Malmö så att hela staden andas Eurovision kommer att pågå hela helgen. Bland annat ska 700 affischer och 140 vepor sättas upp, liksom en 6x12 meter stor fönsterdekal på Scandic Triangeln.

-På måndag vill vi att alla vaknar upp och känner att ”wow, nu är det dags!” Det handlar om att synliggöra arrangemanget för malmöbor och besökare, och få alla att känna sig delaktiga, säger Christian Schlyter, Malmö stads projektledare för citydressen.

Ta chansen att följa med någon av entreprenörerna under helgens uppsättningsarbete. Christian Schlyter kan tipsa om plats och tid för några av de mest spännande montagen.

Kontakt:
Christian Schlyter