Nu öppnar Utvecklingscentrum på Lindägen!

Fredagen den 18 januari invigs Utvecklingscentrum på Lindängen. Här samlas olika resurser för att ge service till medborgarna utifrån deras behov.

- Utvecklingscentrum ska sätta individens behov och önskemål i centrum, säger Gaby Wallström, utvecklingschef vid Fosie stadsdelsförvaltning. Genom att samla olika aktörer på ett och samma ställe hoppas vi kunna öka servicenivån för våra medborgare.

Utvecklingscentrum är ett samarbete mellan Malmö stad, Arbetsförmedlingen och frivilligorganisationer. Tanken är att medborgarna har kontakt med, deltar i eller själva skapar aktiviteter med stöd av de olika aktörerna.

Delar av Utvecklingscentrum finansieras av europeiska regionala utvecklingsfonden

Välkommen till invigning av Utvecklingscentrum på Lindängen!
När: Fredag den 18 januari 9.30 – 12.00 och/eller 15.00 – 18.00
Var:
Lindängsplan 3 (f d Försäkringskassan)

9.30   Invigningen startar
10.00   Invigningstal av stadsdelschef Carina Tempel , kommunalråd Karin Stjernfeldt-Jammeh (S) och Anders Nilsson (S), ordförande i Fosie stadsdelsförvaltning
10.30 – 12.00 Underhållning och mingel. Sång av Aga från Allaktivitetshuset,
Grit Licks – kända från X Factor, Street Dance-uppvisning
15.00 – 18.00   Invigningsfest för Malmöbor på Lindängen
Mat och dryck, namntävling, tipspromenad och andra tävlingar med fina priser. Underhållning som ovan samt trollkarlar.

Kontaktpersoner:
Gaby Wallström, utvecklingschef i Fosie, 040-34 72 71, 070-340 56 56, gaby.wallstrom@malmo.se
Jonas Magnusson, projektsekr, 076-623 98 28, jonas.magnusson@malmo.se

Utskickat av: