Nu släpps biljetterna till Eurovision Grand Final Party

Nu släpps biljetterna till Eurovision Grand Final Party

Den 4–11 maj förvandlas Malmö Live till ett Eurovision-universum. Finalkvällen den 11 maj blir crescendot för hela evenemanget då Malmö Live bjuder in till Grand Final Party. För den som inte har biljett till finalen på plats Malmö Arena är Grand Final Party det perfekta alternativet. Den 15 mars släpps biljetterna.

Kvällen den 11 maj bjuds fans, Malmöbor och besökare in till den sprakande Eurovisionfinalens stora fest på Malmö Live. Under finalkvällen kommer Sveriges Televisions TV-sändning att visas på storbildsskärm på två olika platser i huset: i konsertsalen (sittande) och kongressen (stående). Det kommer även att finnas mindre skärmar runtom i byggnaden så att ingen i huset ska missa vad som händer på Malmö Arena. Efter finalvisningen förvandlas Malmö Live till en stor pulserande efterfest.

– Det här är första gången sedan Malmö Live invigdes för nio år sedan som vi använder allt som huset har att erbjuda till ett evenemang. Vi ser fram emot att fylla huset med firande fans och Malmöbor tillsammans under den stora fantastiska festen som Grand Final Party kommer att bli, säger Karin Karlsson som är Malmö stads huvudprojektledare för värdskapet.

Tre olika typer av biljetter

I konsertsalen (sittande) kan du välja att köpa biljett till antingen enbart sändningen av finalen (18.00-01.00) eller till sändningen och efterfesten (18.00-05.00)

I kongressen (stående) köper du biljett till både sändningen och efterfesten (18.00-05.00)

• Konsertsalen (visning utan efterfest): Grand Final Viewing (18.00 – 01.00)
    • Konsertsalen (visning med efterfest): Grand Final Viewing + Grand Final Party (18.00 – 05.00)
    • Kongressen (visning med efterfest): Grand Final Viewing + Grand Final Party (18.00 – 05.00)

Biljetterna säljs hos Ticketmaster

• Den 11 maj är Malmö Live öppet för alla med biljett.
    • Alla event som ingår i Grand Final Party kräver biljett.
    • Åldersgräns är 18 år.
    • Malmö Lives serveringar säljer mat och dryck som kan intas runt om i huset.

KONTAKT

Karin Karlsson, Malmö stads övergripande projektledare för värdskapet för Eurovision 2024, 0709-34 13 94