Ny plats för att följa guldmatchen på storbildsskärm

Ny plats för att följa guldmatchen på storbildsskärm

På söndag är det dags för finalmatch i herrallsvenskan mellan Malmö FF och Elfsborg där MFF har chans att ta hem guldet. Intresset för matchen är stort och nu är det klart att alla som vill kan följa matchen på storbildsskärm utanför gamla Stadion.

Finalmatchen skulle ha visats på storbildskärm på Möllevångstorget, men på grund av att det sker många saker parallellt i Malmö på söndag har visningen flyttats till stadionområdet.

Malmö stad kommer att sätta upp en storbildsskärm norr om gamla Malmö stadion dit alla är välkomna för att se matchen. I övrigt sätts inget annat upp, det finns inga stolar, specifika ståplatser eller väderskydd. Det är kläder efter väder som gäller om man vill heja fram stadens lag till guld.

Matchen börjar klockan 15:00 den 12 november. Platsen är öppen för alla och det är fri entré.

– Det är upplagt för en otrolig guldrysare på söndag. Vi vill att så många Malmöbor som möjligt ska kunna följa Malmö FF:s guldjakt, så därför är jag jätteglad att vi kan sända matchen här, säger Andreas Schönström (S), ordförande i tekniska nämnden.

Andreas Schönström nås via Åsa Waldemarsson, pressekreterare (S), 0708-36 40 16