Nytt boende för hemlösa barnfamiljer

Nu står boendet Vandraren i Rosengård klart. I nästa vecka flyttar de första barnfamiljerna in men redan nu på fredag den 14 november ges möjlighet att besöka boendet.

- Med genomgångsboendet Vandraren hoppas vi att på en ansträngd bostadsmarknad kunna minimera antalet hotell- och vandrarhemsboenden för barnfamiljer, säger Iréne Carlsson, enhetschef individ och familjeomsorgen.

Genomgångsboendet har plats för 35 personer och kommer att bemannas några timmar per dag av en boendevärdinna som ska hjälpa familjerna med praktiska saker.

De boendealternativ som Rosengårds individ- och familjeomsorg idag har att tillgå för barnfamiljer är förutom vandrarhem- och hotellboende, genomgångslägenheter samt genomgångsboendena Mosippan och Sångleken.

Pressinbjudan, rundvisning av boendet Vandraren

Tid: Fredagen den 14 november 14.00-15.30

Plats: Bennets väg 8 b

Välkommen!