Öppen för en vinn-vinn-situation?

Vad skulle hjälpa din verksamhet – företag eller förening – att fungera bättre, och vad kan du i gengäld erbjuda andra? Det är kärnfrågorna bakom marknadskvällen Win Win-Malmö. Nyligen öppnade anmälan till vårens stora event.

I vår hålls andra upplagan av Win Win-Malmö – en kväll där företag och föreningar har möjlighet att mingla, knyta kontakter och sluta avtal gällande utbyte av tjänster.

Förra årets event resulterade i 30 avtal och goda omdömen i den efterföljande utvärderingen: "Win Win-Malmö ger företag stora möjligheter att komma i kontakt med organisationer, där ett samarbete kan ge bra fördelar för båda parter", löd en röst från ett medverkande företag.

Till denna omgång hoppas arrangörerna att så många som möjligt ska anmäla sig tidigt.

– Det är viktigt för att vi, och de som kommer till eventet, ska kunna förbereda sig och hålla så bra presentationer som möjligt, säger Sara-Marie Gertsson, Södra innerstadens ansvariga i projektet.

På Win Win-Malmös hemsida finns mer information för både föreningar och företag. Det är också här man anmäler sig till eventet som i år äger rum den 16 april i Rådhuset i Malmö.

– Ta chansen att hitta helt nya samarbetspartners. Deltagandet är kostnadsfritt, enda kravet är att man tydligt definierar sitt erbjudande till potentiella partners respektive vad man själv söker, säger Sara-Marie Gertsson.

Win Win-Malmö är ett samarbete mellan Malmö stad, det lokala näringslivet och den idéburna sektorn i Malmö. Syftet är att få till stånd varaktiga samarbeten mellan företag och föreningar som kan skapa både affärsnytta och samhällsnytta.

KONTAKTPERSONER:
Sara-Sara-Marie Gertsson, utvecklingssekreterare på avdelningen för utveckling och planering, SDF Södra Innerstaden
sara-marie.gertsson@malmo.se

Helena Kurki, koordinator Win Win-Malmö