Öppet hus på Limhamns mötesplats

Limhamns mötesplats bjuder in alla Malmöbor som är sjuk/ålderspensionär eller har någon psykisk funktionsnedsättning till visning av verksamheten. Under dagen kan man bekanta sig med mötesplatsens besökare, aktiviteter, personal och lokaler.

Mötesplatsens besökare guidar i keramik, måleri, vävning och annat textilt hantverk, prova vår datorhörna, surfa på internet, facebook med mera. Gör ett provspel med våra rutinerade biljardspelare, som roar sig med danskt kägelspel. Fika i vårt café där besökarna, för dagen, bjuder dig på förtäring.

Tid: Onsdagen den 23 mars klockan 10.00-16.00.
Lokal: Limhamns mötesplats, Öresundsgården, Idrottsgatan 47, Limhamn. Telefon 040-34 50 66.

Om mötesplatser för äldre
På mötesplatser för äldre kan du som är äldre Malmöbo och dina anhöriga få social samvaro, upplevelser, stimulerande aktiviteter och förhoppningsvis få nya vänner.

På mötesplatserna strävas efter att stimulera och aktivera besökarna och därmed bidra till att höja livskvalitet och välbefinnande. Verksamheterna utformas tillsammans med besökarna. Besök på mötesplatsen är gratis och aktiviteter och fika finns till självkostnadspris. Som Malmöbo får du besöka alla mötesplatser oavsett vilken stadsdel du bor i.

Mer information:
Enhetschef Lisbeth Svedenborn, telefon 040-34 46 73, 0702-11 41 77