Påminnelse: Pressträff efter prisutdelning med bostadsministern

Påminnelse: Pressträff efter prisutdelning med bostadsministern

Välkommen till pressträff! Idag kommer bostadsminister Mehmet Kaplan till Malmö för att delta i samtal om bostadsfrågan och dela ut pris i UngBo:s idétävling Funky rooms. Fjorton bidrag har gått vidare till final och totalt kommer priser för 160 000 kronor att delas ut. Efter prisutdelningen har media möjlighet att ställa frågor till bland andra bostadsministern och finalisterna.

Program den 20 mars

Form/Design Center, Lilla torg 9

14.00 Välkomna Mehmet Kaplan, bostadsminister
Malmös utmaningar i bostadsbyggandet Karolina Skog, stadsbyggnadsnämndens ordförande
UngBo och Funky rooms, Christer Larsson, stadsbyggnadsdirektör

14.20 Hur tar vi vidare idéerna från Funky rooms?
Hur har UngBo påverkat Malmös arbete med bostadsfrågan?
Samtal med samarbetspartners, Malmö stads Bo-lots och Karolina Skog, stadsbyggnadsnämndens ordförande
Moderator: Hannah Wadman, projektledare UngBo

15.00 Paus

15.10 Vart ska Sverige och Malmö och hur kommer vi dit?
Samtal med bostadsminister Mehmet Kaplan och framtidsspanare Anders Gullberg, professor på Kungliga Tekniska Högskolan (KTH)
Moderator: Christer Larsson, stadsbyggnadsdirektör i Malmö

16.00 Prisutdelning och presentation av förslagen, bostadsminister Mehmet Kaplan och förslagsställare

16.45 Bubbel och mingel