Pedagog Malmö Live! En dag med det kollegiala lärandet i fokus

Pedagog Malmö Live! En dag med det kollegiala lärandet i fokus

För andra året i rad arrangerar skolförvaltningarna i Malmö stad en gemensam fortbildningsdag för sin pedagogiska personal. I år kommer 3500 pedagoger att ta del av 110 olika föreläsningar under en dag. Merparten av alla föreläsningar och workshops leds av Malmö stads egna pedagoger som vill dela med sig av sina erfarenheter.

- Det här är av lärare för lärare. Vi vet att det finns stor kompetens och kunskap i våra verksamheter och det här är ett sätt att dela med sig av det över förvaltningsgränserna och utanför den egna förskolan och skolan, säger Roberto Citterio, avdelningschef för Pedagogisk Inspiration som ansvarar för programmet.

Förutom Malmö stads egna pedagoger kommer även några få utvalda externa föreläsare med olika bakgrund bidra med tankar, idéer och tips som alla deltagare kan ta med sig in i klassrummen runt om på Malmös skolor. Bland föreläsarna finns James Nottingham, Mats Trondman, Fredrik Lindström, årets Surfa Lugnt-pristagare Andreas Skog och Malmöfilmaren Rafael Deugenio.

Media är välkommen att delta under dagen.

Länk till hela programmet och samtliga programpunkter:

Tid och plats:
27 september 2016 klockan 08.15-16.30

Pedagog Malmö Live! 2016 hålls på fyra skolor:

Malmö Borgarskola, Regementsgatan 36, 211 42 Malmö.

Malmö latinskola, Drottninggatan 22, 211 49 Malmö.

S:t Petri skola, Fersens väg 1, 211 42 Malmö.

Pauliskolan, Föreningsgatan 41, 211 52 Malmö.

För mer information:

Roberto Citterio, avdelningschef Pedagogisk Inspiration Malmö, Tel: 0707-17 64 11

roberto.citterio@malmo.se

Frågor om ackreditering: