Pildammsteatern får besök från den danska musikscenen

Trots närheten till Danmark är det sällan danska artister får utrymme på svenska scener. Nu ger Sommarscen publiken möjlighet att upptäcka Danmarks musikliv genom att bjuda in den hyllade rap-talangen Lucy Love och den energiska rockduon Snakes & Jet's Amazing Bullit Band till Pildammsteatern.

Snakes & Jet's Amazing Bullit Band

Duon Snake & Jet's Amazing Bullit Band har gjort segertåg på Danmarks livescener med energisk och svängig instrumentalrock som rör sig mellan kraut och garage. Den som tror att dansk rock enbart handlar om Sort Sol har inte besökt en dansk rockklubb på länge. Snake & Jet's Amazing Bullit Band blandar respektlöst olika genrer i sin boogie-rock och har nyligen varit på turné med Bob Hund.

Lucy Love

Den unga och hyllade rap-talangen Lucy Love har prisats av Danmarks Radio P3, fans och kritiker. Hon har kallats Danmarks svar på M.I.A och har effektivt krossat varenda eventuell fördom om dansk hiphop. I sommar har hon fyllt festivaltält till bristningsgränsen med dansant grime som hämtar influenser från pop, electro och hip hop. Tillsammans med Yo Akim kommer hon till Pildammsteatern för att med tunga basgångar ge smak av underground-klubblivet i Europas metropoler.

Snakes & Jet's Amazing Bullit Band + Lucy Love

Söndag 2 augusti kl 19:00 Pildammsteatern

För mer information:

Mathias Holmberg, producent Sommarscen, 0708-68 99 66

Ditte Nielsen, ansvarig producent Sommarscen, 0708-34 53 33

Se hela Sommarscens program på http://www.malmo.se/sommarscen